www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

1 RECENSIE


Geboren om vrij te zijn
Wilkin van de Kamp
 
'Geboren om vrij te zijn' is de bediening die God aan Wilkin van de Kamp gegeven heeft om conferenties, seminars en trainingen rondom bevrijdingspastoraat in Nederland, Duitsland, België en waar ook ter wereld te houden. De bijeenkomsten kenmerken zich bovenal door Gods liefde die centraal staat om mensen in de vrijheid te brengen, zodat zij in Gods bestemming voor hun leven kunnen gaan wandelen. Via de eigen website wordt u op de hoogte gehouden van de verschillende activiteiten van ‘Geboren om vrij te zijn’. Alle conferenties en seminars van ‘Geboren om vrij te zijn’ zijn vrij toegankelijk. Wel wordt elke conferentie een liefdegave opgehaald, waardoor u in de gelegenheid gesteld wordt de bediening van 'Geboren om vrij te zijn' te ondersteunen. 
 





1. CV-Koers - maart 2008

Boekrecensie door M.J. Paul



Medema.nl

BEVRIJDINGSDAG in de herfst

Persoonlijk
Meer dan driehonderd mensen op een mooie zaterdag in de herfst! Allemaal uit Apeldoorn en omgeving, uit allerlei kerken, allemaal geïnteresseerd in bevrijdingsbediening. Het was een initiatief van een aantal christenen uit Apeldoorn, die daarvoor Wilkin van de Kamp uitnodigden, van de Stichting ‘Geboren om Vrij te zijn’. We waren er, Tineke en ik, en nog veel meer bekenden, en we kregen veel méér dan de beloofde informatie: we werden gewoon bemoedigd. Wilkin wees ons op het verhaal van Pinokkio, de houten marionet die zich vertwijfeld afvraagt of zijn leven van enige betekenis is. De houten Klaas die wanhopig op zoek is naar erkenning en bevestiging en die zo graag ‘een echte jongen’ wil worden. De pop die een sterke eigen wil heeft en die tegelijk hunkert naar bevestiging. Wat kun je tegen zulke mensen anders zeggen dan: God houd van je, echt waar, Hij heeft je lief!
We zaten er allemaal waarschijnlijk heel verschillend. Sommigen vol geloofsmoed, anderen met wat scepsis. Sommigen een beetje bibberend, want het ging over de geduchte machten van de vijand – maar met wie hebben we anders te maken dan met dé bedrieger en misleider vanaf het begin, dé aap van God (zoals Luther hem noemde), Gods tegenstander die voor de waarheid op de vlucht gaat? Bidden kon ik met slechts enkelen uit al die streekgenoten (want ook in het rustig en aandachtig luisteren kunnen wij Gods liefde voor mensen bevestigen!) voelde ik opnieuw wat een nood wij met z’n allen hebben. En tegelijk had Wilkin ons met zijn ontwapenende eenvoud sterk en stevig bewapend: hoe eenvoudig is het allemaal eigenlijk! Waarom geloven we niet zonder reserves dat God ons onvoorwaardelijk aanneemt? Waarom noemen we niet vrijmoedig én moedig onze zonden voor Gods aangezicht ? – want als ze in Gods licht komen en daar compleet verdwijnen door het bloed van Jezus, hoeven we de vliegen niet eens meer weg te jagen die op het vuilnis waren afgekomen… Waarom geloven we niet in alle eenvoud dat God kan doen wat Hij wil doen, en wil doen wat Hij kan doen? ‘Laat het gebeuren zoals je gelooft’ – deze woorden van onze Heer zijn vol majesteit. Ze doen tegelijk een beroep op ons geloof, en dat is misschien maar zo klein als een mosterdzaadje. Zelfs aan mij, vaak zo kleingelovig, gaf deze dag moed.
Geplaatst: zaterdag, 14 oktober 2006
mr Henk P. Medema

www.vergadering.nu