www.vergadering.nu De Leesmap www.vergadering.nu
Markus 9:33 En zij kwamen te Kafarnaüm. En toen Hij thuis gekomen was, vroeg Hij hun: Waarover waart gij onderweg in gesprek? 34 En zij zwegen, want zij hadden onderweg met elkander erover gesproken, wie de meeste was. 35 En Hij ging zitten, riep de twaalven en zeide tot hen: Indien iemand de eerste wil zijn, die zal de allerlaatste zijn en aller dienaar. 36 En Hij nam een kind en plaatste dat in hun midden, omarmde het en zeide tot hen: 37 Wie één van zodanige kinderen ontvangt in mijn naam, die ontvangt Mij. En wie Mij ontvangt, ontvangt niet Mij, maar Hem, die Mij gezonden heeft.
 
Verleiding tot zonde 
38 Johannes zeide tot Hem: Meester, wij hebben iemand, die ons niet volgt, in uw naam boze geesten zien uitdrijven, en wij wilden het hem beletten, omdat hij ons niet volgde. 39 Doch Jezus zeide: Belet het hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in mijn naam en kort daarna smadelijk van Mij zal kunnen spreken. 40 Want wie niet tégen ons is, is vóór ons. 41 Want wie u een beker water te drinken geeft, in de naam van Christus, omdat gij (discipelen) van Hem zijt, voorwaar, Ik zeg u, dat hem zijn loon voorzeker niet zal ontgaan. 

42 En wie één van deze kleinen, die geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen. 

43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.] 45 En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, 46 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust]. 47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. 
49 Want een ieder zal met vuur gezouten worden.

50 Het zout is goed; indien het zout echter zoutloos wordt, waarmede zult gij het smaak geven? Hebt zout in uzelf en houdt vrede onder elkander. 

1 september 2009

Vervolg Open brief
Hoe Jezus partijgeest onder de discipelen terechtwijst


Geliefde broeders en zusters,

Ik hoop dat wij reeds geen probleem meer hebben op het gebied van partijgeest. 
Mocht het echter toch nog in ons gemeentelijk denken en spreken en overleg de kop opsteken, laten we het dan weerleggen met de woorden van Jezus Christus, zoals we die kunnen lezen in Markus 9:33-50. 
A.u.b. lezen - héél belangrijk. 

In deze tekst zien we hoe de Here reageert.
Toetsende en onderzoekende broeders in deze eeuw moeten met dit woord rekening houden in het beoordelen van broeders en zusters in hun eigen en/of andere gemeenten of denominaties.

De HERE is radicaal en spreekt deze woorden door Jezus.
En denk eraan broeders en zusters... Jezus' woorden zijn eeuwig en tijdloos en blijven dus ten allen tijde van kracht.
Laten we dus wijs en verstandig handelen en wandelen en denken en spreken, opdat het woord van de Here ons niet op een dag moet of zal veroordelen.

Groeten en GOD's zegen over u allen die Christus Jezus onvergankelijk liefhebt.

Jean Schoonbroodt.
073-5119461.


26 juli 2009

Open brief aan de Vergaderingen

Beste broeder,

Als Jean Schoonbroodt schrijf ik nu persoonlijk en belijd ik dat ik als een door GOD gezonden bode in de schepping actief ben om zijn heerlijk en heilig evangelie aan de natiëen en volkeren en aan Israël te verkondigen gelijk de Here mij daartoe leidde en leidt. Tevens heb ik de taak om allen voor te bereiden op de wederkomst van Christus door openlijk in de grote steden luid roepend te prediken dat allen zich moeten bekeren tot de ware GOD JHWH, de GOD van Israël en tot zijn messias, Christus Jezus, de Here.

De tijd is zeer nabij. Spoedig zal de Here zijn gemeente tot Zich nemen en korte tijd daarna met de volkeren en de natiëen in het oordeel gaan. Als GOD's getuige en bode heb ik vele gemeenten van Christus mogen bezoeken en hen mede mogen stichten in het allerheiligst geloof.

Zo was ik ook enige jaren in praktische gemeenschap met de vergadering der gelovigen en heb hun leer en visie mogen leren kennen. Hun toewijding en liefde tot het woord en de Heer. Helaas viel me een keer op dat 2 leidinggevenden een profeterende broeder na afloop van de dienst terzijde namen en hem verboden te profeteren in de naam van de HERE.




Daarna heb ik die broeder nooit meer in die vergadering gezien. De boodschap die die broeder gaf was echter zo enorm stichtend voor mij persoonlijk dat GOD ze gebruikte toen ik diezelfde week in een noodsituatie was. De broeder had gezegd : Zo spreekt de HERE... enz. En dit was die leidinggevenden tot aanstoot. Zij wilden deze manier van het Woord niet.

Sommigen zijn zo gefixeerd op de letter van het woord dat ze zelfs dezelfde fouten kunnen maken als de schriftgeleerden en farizeeën van Jezus' tijd. Jezus was geen schriftgeleerde, maar profeet en zie wat ze met Hem deden. Ook hij moest zwijgen en werd uit de weg geruimd. Ook in het Oude Testament werden de profeten het meest vervolgd en zelfs vermoord en gemarteld door de religieuze leiders, de schriftgeleerden. Zij die de leidslieden moesten zijn voor het volk werden zelfs de verleiders van het volk; daar ze de ware profetieën en profeten van GOD uit de weg wilden ruimen omdat zij soms "onaangename boodschappen" verkondigen namens de Here JHWH, de Almachtige. 

Ook in deze tijd bestaat het gevaar dat de schriftgeleerden het directe spreken van GOD uit zijn troon in zijn eigen heilige naam willen verbieden en men schuilt dan achter de woorden : Alleen de bijbel, alleen de bijbel. Wij erkennen geen buitenbijbelse profetiëen en openbaringen meer. Want we leven nu in een andere heilstijd. We geloven in de zevenbedelingenleer en daarom belijden wij dat er geen profeten meer nodig zijn, en er dus geen echte profeten meer bestaan." Deze en ander woorden spreken zij in hun vergaderingen tijdens hun bijbelstudies en verleiden en verharden de discipelen tegen ware profeten en profetessen in deze eindtijd. GOD geve hen allen de bekering opdat zij niet verder gaan met het veroorzaken van ruzies en scheuringen m.b.t. hoe de Here zou moeten werken volgens hun bekrompen visie.

GOD is GOD en HIJ is de HERE, de Almachtige en nergens in de bijbel staat daadwerkelijk expliciet dat bepaalde gaven van de Heilige Geest ophouden te werken. Pas op de dag der voleinding van alle dingen. Mensen hebben wensen, maar GOD ook. GOD wil een stralende en reine en heilige feestvergadering die volmaakt en onberispelijk is voor zijn aangezicht. Daarom moeten alle gaven van de Heilige Geest onbelemmerd kunnen werken en niet verloochend of bestreden worden, omdat alle gaven van de Geest gegeven zijn tot bijdrage aan de stichting van het ware Lichaam van Jezus Christus.

Een leraar is geen profeet en een herder is geen profeet en een evangelist is geen profeet. Wanneer men dus in bepaalde vergaderingen zegt: "Wij erkennen alleen nog maar evangelisten en herders en leraren in het woord van GOD, want echte profeten en apostelen zoals die van de begintijd bestaan niet meer en hebben we niet meer nodig, want we hebben alles in de bijbel compleet...", dan is het begrijpelijk dat men echte profeten en echte apostelen in deze eeuw verwerpt als "valse apostelen en valse profeten" en men hun krachten en tekenen en wonderen met argusogen bekijkt en men allerlei kwaad gerucht over hen verspreidt en allerlei boze vermoedens uitspreekt en men het werk van de HERE zelfs het werk van de duivel noemt. Dit geschiedde ten dage van de Here Jezus en dit geschiedde in het verleden en dit geschiedt in het heden onder hen die de 7-voudige werking en bedieningen van de Geest van GOD loochenen.

Velen hebben wel veel kennis van de bijbel, maar dat hadden de grootste vijanden van Jezus, de schriftgeleerden ook.
Let op broeder en kijk om u heen en luister naar wat mensen zeggen, maar geloof niet al hetgeen mensen u zeggen, maar geloof de Here ten allen tijde. HIJ maakt geen fouten. HIJ verloochent zijn genadegaven en bedieningen niet. HIJ verloochent de gaven van de krachten en van genezingen en wonderen en tekenen niet. HIJ IS de IK BEN, de Eeuwige en Onveranderlijke. Een profeet zei ooit: Alle gaven van de heilige geest blijven actief door alle eeuwen heen. Indien zij echter niet in uw midden werken komt dit ten gevolge van ongeloof. Wee die mensenkinderen in die dagen. 

Als dienaar van het evangelie, die veel vervolging en verdrukking leed omwille van het woord van GOD, wens ik u
GOD's overvloedige zegen en genade en liefde en kracht toe om standvastig in het ware geloof te volharden tot het einde toe, opdat u de onverwelkelijke erekrans van Christus, of de kroon des levens, mag ontvangen uit Zijn Handen.

Jean Schoonbroodt.
tel. 073-5119461


21 juli 2009

Dit zegt de Ja en Amen, de oorsprong der Schepping GOD's:
Zie, IK heb u allen vergaderd tot mijn heilige naam en tot mijn heilige tafel en tot mijn heilige apostel- en profetenleer. Ziet toe in uw midden dat gij de gemeentelijke genadegaven niet veracht, noch smaadt, noch verbiedt te werken in uw midden.
Velen geloven maar ten dele de volle waarheid. D.w.z.: zij erkennen weliswaar mijn woord als de geopenbaarde wil van GOD, maar weten te weinig m.b.t. hoe IK de Here in uw midden werk en wil werken door de genadegaven die IK door de heilige geest uitdeel gelijk IK WIL.
Door de onvolkomen kennis en het onvolkomen begrip van mijn grondteksten aangaande mijn ware manier van gemeentebouw, ontstaan dwalingen in de leer met betrekking tot de genadegaven van de Heilige Geest en hun werkingen en krachten en uitingen en hoe zij te functioneren hebben binnen mijn Huis. Dit leidde reeds vaak tot scheuringen in uw midden. Desondanks wil Ik dat u allen nederig blijft t.a.v. hen die nog zoekende en tastende zijn naar het ware begrip van de schriften.
Mijn Geest openbaart aan de nederigen van hart mijn geheimen en ook het ware begrip van hetgeen in de grondteksten geschreven staat, en hoe het werkt en behoort te werken volgens mijn heilige wil en apostelleer. Verwerpt geen profeten of profetessen in uw midden. Weigert hen niet langer om te profeteren in mijn heilige naam, en werpt hen niet langer uit uw samenkomsten, gelijk sommigen in Nederlandse vergaderingen deden in het verleden. Zie, Ik geef de profeten en profetessen actuele profetieën en openbaringen om de ecclesia te bouwen naar mijn heilige wil.
Wanneer men echter in uw midden blijft beweren dat men in de vergaderingen geen profeten meer nodig heeft, omdat men genoeg heeft aan de schriften, zal IK de Here u allen verbazen over hetgeen in uw midden zal geschieden door MIJN Hand.
Wie echter getrouw is naar mijn woord, openbaring of profetie door de macht van de Heilige Geest, gegeven in mijn opdracht via de bijbel en/of via directe actuele openbaringen en profetieën in mijn naam of die van JHWH of die van de Heilige Geest, zal verhoogd worden op mijn dag voor mijn troon. Ik ben.

Jean Schoonbroodt 
Emailadres: schoonbroodt@solcon.nl

 

De Leesmap-index


 

www.vergadering.nu