Bron: CBN - www.cbn.com

Dappere Duitse vrouw betaalt
forse prijs voor haar pal staan

Israel, 27 maart 2015

door Dale Hurd (CBN News Sr. Reporter)

FRANKFURT, Duitsland - Amerikaanse christenen worden soms afgeschermd van de hoge kosten die vele gelovigen over de hele wereld moeten betalen voor het pal staan voor Christus. Heidi Mund, de vrouw die bekend staat als de "moedige Duitse", ervaart dit nu uit eerste hand.

..

In 2013, toen een islamitische imam de islamitische oproep tot gebed gaf in een historische Duitse kerk, stond Mund op en verkondigde: "Jezus Christus is Heer van Duitsland."

"Ik breek deze vloek!" schreeuwde ze, en waarschuwde het publiek dat wat er gebeurde, een leugen was.

De YouTube-video en onze CBN News verhaal werden gezien door miljoenen, en al snel is Mund over de hele wereld bekend geworden.

Hoewel ze niet de eer wil, geloven sommigen dat wat Mund deed, een vloek over Duitsland brak, en daarmee het podium bouwde voor de massale demonstraties tegen islamisering die het volgende jaar kwamen door de burgers groep Pegida.

"Sommige mensen zeggen mij: 'Wist je dat je de vloek over Duitsland verbrak?'" zei ze.

Een zware prijs

Maar vandaag betaalt Mund een zware prijs. Politiepatrouilles houden de wacht voor haar huis, en een sterk-linkse radicale groepen folderen door haar buurt, en vertellen de bewoners dat ze naast een racistische wonen en ze dreigen haar met geweld.

Toen zij en haar man Matthias probeerden om een ​​afdeling van Pegida in Frankfurt te beginnen, kwam ze onder een intense aanval in de media te liggen, en Mathias werd ontslagen van zijn baan.

Een lokale gemeenschap van voorgangers distantieerde zich van haar, met de vraag of Jezus zich zou aansluiten bij een groep als Pegida.

En in een land als Duitsland, waar het liefhebben van je land en zwaaien met een vlag met argwaan als patriottisme wordt bekeken, bespotten internetvideo's haar als een nazi.

Wat geen van deze mensen waarschijnlijk zag was wat CBN News getuige was in een kille straat in het centrum van Frankfurt vorig jaar, waar deze vermeende "nazi" voor haar straat een dienst aan het opzetten was om christelijke dvd's weg te geven aan iedereen die ze maar aan zou nemen, maar vooral voor moslims.

"God gebruikt mij heel vaak voor moslims," ​​vertelde ze ons. "Het is onze opdracht om hen het Evangelie van Jezus Christus te geven. Alleen Jezus kan hun hart, het gebrek en het gat in hun hart, vullen. Alleen hij kan het."

"En als ze Jezus ontmoeten en Jezus accepteren in hun leven als hun redder en hun Heer, dan zal de Heilige Geest hen veranderen en zij zullen niet onze vijanden meer zijn," zei ze.

Maar Mund heeft haar straatdienst moeten stoppen en woont nu in halve isolatie, en gaat aleen naar buiten wanneer ze moet. Zonder inkomen kunnen de Munds hun huis verliezen.

Wachten op de Heer

Ze heeft sindsdien Pegida verlaten, een groep die de Duitse media portretteert als nazi's, maar dat zijn, zegt Mund, meestal gewone mensen, die gewoon bezorgd zijn over hun natie:

"Ze zeggen: 'Oh, we hebben de nazi's, we hebben de nazi's' en overal in de kranten leest u over de nazi's, de nazi's, de nazi's," zei ze. "Maar dit is als een ballon van leugens."

"Er zijn er een aantal, natuurlijk," voegde ze eraan toe. "Maar ik denk dat de meesten van hen eerlijk zijn en dat ze echt dit doel hebben om Duitsland te beschermen tegen deze wrede ideologie [radicale islam]."

Nu wacht ze op de Heer en vertrouwt op God om haar door een zeer moeilijke periode te brengen.

"Het zou ons teneer kunnen drukken en we zouden depressief of ontmoedigd kunnen worden, maar Jezus is altijd Heer," zei ze. "Gewoon, houd vast en wandel in Zijn wegen."

Als u geïnteresseerd bent in het helpen van Heidi Mund, ze is in staat om donaties te ontvangen via Paypal op heidimund@me.com . Heidi zegent u en dankt u voor uw hulp in haar strijd.

(Vertaald door Harry Sleijster)

Related Stories:

Battle Is His: 'Brave German Woman' Draws Backlash

Brave German Woman: Why Heidi Mund Rebuked Islam

'Brave German Woman' Rebukes Islam's Lie

 

 

 

Counter