www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

1 RECENSIE


Christus in u, de hoop der heerlijkheid
Ad Kooijmans
Novapres - Apeldoorn
158 pag.
€ 8,90
Dit boek bestellen bij Boekwinkeltjes.nl (tweedehands)...

of zoek bij: fakkel.nl | ichthusboekhandel.nl | goedhartboeken.nl

Nadenken over de betekenis van het Evangelie en over Gods oorspronkelijke bedoeling met Zijn schepping, inclusief ons persoonlijk leven, is van het grootste belang. Ad Kooijmans schreef een helder, overzichtelijke bijbelstudieboek over het verlossingsplan van God, nadat de mens eigenzinnig een eigen weg was ingeslagen. Nog steeds zijn mensen gevangen in de gevolgen van deze rebellie, maar het Evangelie biedt hoop en nieuw uitzicht. Stap voor stap belicht de auteur belangrijke informatie waardoor de lezer zicht krijgt op de fundamenten van het geloof in God en het leren leven vanuit Zijn bedoeling voor ons bestaan en onze toekomst.
Christus in u: Jezus is de Middelaar die nieuw leven mogelijk maakt.




1. De Band - 2 april 2006

Christus in u, de hoop der heerlijkheid

Boekrecensie door Barend Verkerk

Ik kreeg enkele weken geleden dit boekje toegezonden met een persoonlijk briefje van de schrijver erbij: 'Het is het verlangen van mijn hart de boodschap van dit boek met velen te kunnen delen.'

Daarom eerst even iets meer over Ad Kooijmans. Hij is inmiddels 83 jaar. Tot zijn 30e jaar was hij onderzoeker en chemisch analist. Hij kwam door Youth for Christ tot geloof en studeerde daarna aan het Moody Bible Institute in Chicago. Vervolgens was hij 5 jaar zendeling in Zuid Amerika. Van 1968 tot 1995 werkte hij samen met zijn vrouw in Spanje, waar enkele gemeenten werden gesticht. Sindsdien wonen ze weer in Nederland, waar hij ook nu nog af en toe spreekbeurten vervult.

Ik had het voorrecht om regelmatig te mogen genieten van zijn toespraken. Als je zijn boek leest, hoor je hem bijna spreken. De bijbel is de basis voor zijn boodschap: Kooijmans zal geen uitspraak doen die niet grondig onderbouwd is vanuit Gods Woord. Hij verstaat de kunst bijbelgedeelten zo met elkaar in verband te brengen, dat je vol verwondering denkt: zo had ik het nog niet gezien, maar het moet wel waar zijn, zo logisch en tegelijk zo bijzonder! Geen wonder dus dat de titel van het boek ook uit een bijbeltekst komt.

De inhoud van het boek is een heldere en overzichtelijke verklaring van Gods plan met de wereld in het algemeen en de individuele mens in het bijzonder. Er spreekt een sterk persoonlijk geloof uit en het doet een dringend appèl op de lezer om de boodschap aan te nemen en je leven erdoor te laten veranderen. Er ligt merkbaar een levenslange ervaring met God aan dit boekje ten grondslag en je proeft de liefde voor en van God erin. In het laatste hoofdstuk staat dat die liefde sterker is dan de dood en ons kennis laat maken met het nieuwe leven in heerlijkheid. Je merkt inderdaad dat de schrijver niets liever wil dan dit met iedereen delen.

www.vergadering.nu