www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

1 RECENSIE


Bidden – gewoon doen
David Pawson
stichting Opwekkingslectuur, Putten
ISBN 9789059692305
€ 14,95
Dit boek bestellen bij Boekwinkeltjes.nl (tweedehands)...

of zoek bij: fakkel.nl | ichthusboekhandel.nl | goedhartboeken.nl

Nuchter, gewoon zoals je bent. Met je ogen open en je hart op God afgestemd met Hem praten over de gewone dingen van je leven. En luisteren naar wat Hij te zeggen heeft. Gebed is niet voorbehouden aan slechts een handjevol geroepenen met een specifieke gebedsbediening, maar Gods verlangen voor iedereen die Hem van harte liefheeft.
Bidden - Gewoon doen
Het is met recht een 'werk'woord, en vraagt erom in de praktijk te worden gebracht. Maar hoe doe je dat dan: bidden? En: waar gaat het bij bidden eigenlijk om?
Op deze vragen en meer gaat David Pawson op toegankelijke wijze in. Hij helpt ons op weg met een aantal praktische principes die direct toepasbaar zijn in het dagelijks leven. Gedegen Bijbels onderwijs, gecombineerd met sprekende praktijkvoorbeelden van de hand van een bevlogen schrijver.


1. Alpha Online - 27 juni 2011

Boekrecensie door AlphaOnline


Praktisch, inspirerend, nuchter. Dat zijn drie steekwoorden die het onlangs bij stichting Opwekkingslectuur verschenen nieuwe boek van David Pawson kenmerken. Bidden – gewoon doen is een handboek over gebed met gedegen Bijbels onderwijs dat direct toepasbaar is in ons dagelijks leven. Op de hem kenmerkende uitnodigende wijze brengt Pawson Bijbelkennis èn praktijk samen, en dat levert een boeiend en prettig leesbaar boek op.

De titel van de Engelse editie is ‘Practising the principles of prayer’, en dat is precies waartoe Pawson ons oproept: het in praktijk brengen van een aantal eenvoudige principes van gebed. Als eerste benadrukt hij het unieke van het gebed van een christen: we bidden tot de Vader, door de Zoon, in de Geest en staan in levendige en interactieve relatie tot hen drieën. Vervolgens komen onderwerpen aan de orde als bidden tegen de duivel, bidden als we alleen zijn en bidden voor anderen. Hij sluit af met een hoofdstuk over bidden zonder belemmering, waarin hij inzicht geeft over het verstaan van Gods antwoord op ons gebed. Ieder hoofdstuk besluit hij met gebed.

Door alle hoofdstukken, die als preken geschreven zijn, loopt als rode draad het nuchtere advies om bidden gewoon te dóen. Bidden is een ‘werk’woord en vraagt erom in de praktijk gebracht te worden. En de aangereikte principes die direct toepasbaar zijn in het dagelijks leven helpen ons daarbij op weg. Daarnaast laat hij zien dat bidden alles te maken heeft met gewóón doen; nuchter, gewoon zoals je bent mag je in Gods tegenwoordigheid komen en met Hem praten over de gewone dingen van je leven. En luisteren naar wat Hij te zeggen heeft. Dat is niet voorbehouden aan slechts een handjevol geroepenen met een specifieke gebedsbediening, maar Gods verlangen voor iedereen die Hem van harte liefheeft, benadrukt Pawson. 

David Pawson heeft een reizende bediening onder kerkleiders in Groot-Brittannië en overzee. Hij heeft een indrukwekkend aantal boeken op zijn naam staan, waarvan er een aantal bij stichting Opwekkingslectuur uitgegeven zijn: De normale christelijke geboorte, Woord en Geest, Jezus doopt in één heilige Geest, Wanneer Jezus terugkomt, De uitdaging van de islam voor christenen, De weg naar de hel, Eens gered, altijd gered?, Sleutels tot de Bijbel, Israël in het Nieuwe Testament en Natuurrampen/Is Johannes 3:16 het evangelie?. Met zijn heldere exegese en compromisloze trouw aan de Schrift wordt hij alom beschouwd als een van de beste Bijbelleraren in Groot-Brittannië.

Meer over de leer van David Pawson op Dossiers.tk: De dwalingen van David Pawson en Stichting Opwekking...

www.vergadering.nu