www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

1 RECENSIE


Kostbaar bloed
Veertig dagen onderweg naar Pasen
Nieske Selles-ten Brinke
Uitgever: Jongbloed media, 2024
ISBN: 9789464250886
Prijs: €17,99
128 pag.

Dit boek bestellen bij Boekwinkeltjes.nl (tweedehands)...

of zoek bij: fakkel.nl | ichthusboekhandel.nl | goedhartboeken.nl

Kostbaar bloed is een 40 dagen boek van Nieske Selles en wordt gebruikt in de periode voor Pasen.
In dit veertig dagen boek op weg naar Pasen staan de verhalen die heen wijzen naar of direct gaan over het kostbaar bloed van Jezus centraal. Zijn bloed dat vergoten is tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament is daar de offerdienst die op zoveel manieren heen wijst naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus' verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Hij voor mij: Amazing Grace!

 


1. Christenleven - 5 februari 2024 -  https://christenleven.blogspot.com

Kostbaar bloed

Boekrecensie door Wendy Born-van den Brink

In het onlangs verschenen veertigdagenboek 'Kostbaar bloed - Veertig dagen op weg naar Pasen' staan verhalen die heenwijzen naar (of direct gaan over) het kostbaar bloed van Jezus Christus centraal. Zijn bloed is vergoten tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament wijst de offerdienst op zoveel manieren naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus’ verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Wat mogen we hier dankbaar voor zijn, elke dag weer opnieuw.

Dit boek van Nieske Selles is een prachtige uitgave om te kunnen gebruiken tijdens de veertigdagentijd op weg naar Pasen. Door het met je Bijbel open ernaast te lezen, kun je alle genoemde teksten opzoeken en in het verband lezen waarin ze geschreven zijn. De uitgave staat vol met overdenkingen, luisterliederen en verwerkingsopdrachten aan de hand van foto's. Bovendien bevat het vragen om te overdenken en veel ruimte om te schrijven. Er zijn een groot aantal passende gebeden te vinden en het is voorzien van een handig leeslint.

Je kunt het boek alleen lezen, of samen met je partner of bijbelstudiekring. Het is ook geschikt voor gezinnen met oudere kinderen.
Hoewel de Bijbel nergens spreekt over de opdracht om deze veertig dagen voor Pasen te 'vieren' of om verplicht te vasten, is het geen verkeerde gedachte om bewust toe te leven naar Pasen. In 2024 begint de veertigdagentijd op woensdag 14 februari en duurt tot en met zaterdag 30 maart (de zondagen worden in deze periode niet meegerekend). Je zou dus op woensdag 14 februari kunnen beginnen met het lezen van dit boek dat zeer zeker een hulp kan zijn in je voorbereiding naar het Paasfeest toe.

Persoonlijk vind ik het mooi dat Selles zowel gedeelten uit het Oude én Nieuwe Testament gebruikt en deze helder uitlegt. Jezus Christus staat echt centraal in het boek.
Een klein detail: wat mij betreft hadden de foto's met de schrijfopdrachten beter als 'extra opdracht' toegevoegd mogen worden en niet de plaats in hoeven nemen van een van de leesopdrachten tijdens de veertig dagen. 

Over de auteur:
Nieske Selles neemt je mee op reis door de hele Bijbel heen waarbij de rode raad de betekenis van de offerdienst is, en het volmaakte Offer van Gods Zoon. Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema’s. Eerder schreef ze Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie, Vul mij opnieuw en (Ver)wonderen. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl 


www.vergadering.nu